Szkolenia z obsługi Klienta

Pozwól, aby Twoi Klienci zostali obsłużeni profesjonalnie

Setki, a może nawet tysiące klientów przekraczają próg Twojego punktu handlowego każdego dnia. Jeden wchodzący klient to nowa szansa na wygenerowanie dodatkowej sprzedaży. Czy wiesz ilu z nich jest zadowolonych po wyjściu ze sklepu? Satysfakcja klienta to jeden z kluczowych czynników mających wpływ na dokonanie zakupu oraz powrót klienta do Twojego punktu handlowego. Wykorzystaj te wszystkie szanse dzięki umiejętnościom personelu zapewniając klientom profesjonalną obsługę.

Przeczytaj o profesjonalnej obsłudze klienta na naszym blogu:
Profesjonalna obsługa klienta – cz. I
Profesjonalna obsługa klienta – cz. II 

Zwiększ kompetencje swojego zespołu i generuj większą sprzedaż

Cleverpath jako firma wyspecjalizowana w sektorze handlu detalicznego doskonale rozumie motywy działań klientów oraz istotę ich właściwej obsługi przez personel sklepu. Chcąc dzielić się z Wami tą wiedzą proponujemy szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta. Koncentrujemy się przede wszystkim na idealnym dopasowaniu szkolenia do Twoich potrzeb oraz praktycznych metodach warsztatowych (np. scenki symulacyjne, brainstorming, case studies).
Nasze doświadczenie pokazuje, że sens mają tylko te szkolenia, które są dokładnie dostosowane do potrzeb grupy docelowej oraz pozwalają na monitorowanie efektów szkolenia.

Dlatego prowadzone przez Cleverpath warsztaty składają się z 3 etapów:

Szkolenie obsługa klienta - Cleverpath

1. Określenie potrzeb i celów szkolenia – Pierwszym, a także niezbędnym krokiem jest określenie potrzeb związanych z poprawą obsługi Twoich klientów. Dzięki temu dopasujemy program szkoleniowy do rzeczywistych problemów, co pomoże w uzyskaniu oczekiwanego efektu i zrealizowania określonych wspólnie celów szkolenia.

2. Przeprowadzenie szkolenia – Szkolenie prowadzone jest zgodnie ze wspólnie opracowanym programem. Wspierając się praktycznymi metodami warsztatowymi w ciekawy sposób uczymy czym jest profesjonalna obsługa klienta i jak ja wdrożyć w codzienną pracę.

3. Pomiar efektów szkolenia – Po zrealizowanym szkoleniu pomożemy Ci zmierzyć jego efekty. Przez pewien okres czasu przed i po szkoleniu będziemy wspierać Cię w zbieraniu podstawowych danych i wskaźników efektywności Twojego punktu handlowego. Dokonanie porównań pozwoli na pomiar efektów szkolenia oraz wygenerowanie wniosków.

Spotkajmy się i opowiedz nam o swoich potrzebach

Program szkolenia z obsługi klienta

Zgodnie z metodyką szkoleniową Cleverpath nie proponujemy z góry programu szkoleniowego bez wcześniejszej rozmowy i ustalenia celów, jakie powinny być osiągnięte dzięki warsztatom. Poznanie Twoich potrzeb i problemów do także klucz do naszego sukcesu.

Poniżej prezentujemy przykładowy program szkolenia dla sieci odzieżowej:

  1. Profesjonalna obsługa klienta, czyli jak zdobyć przewagę konkurencyjną
    – Jak definiować profesjonalną obsługę klienta w branży odzieżowej?
    – Uczestnicy profesjonalnej obsługi klienta
    – Gdzie ukryta jest wartość dodana procesu zakupowego?
    - Best practises – praktyczne przykłady profesjonalnej obsługi klienta
  2. Centrum uwagi: KLIENT
    - Zachowanie klienta w sklepie od momentu wejścia do dokonania zakupu

    - Style zachowań klientów
    - Proces decyzyjny klienta i rola sprzedawcy
    - 4 podstawowe pragnienia klienta
    - Czy i kiedy zaoferować pomoc klientowi
    - Współczynnik obciążenia personelu – wpływ i optymalizacja
    - Kim jest trudny klient?
    - CASE STUDIES: ćwiczenie praktyczne
  3. Profesjonalna komunikacja
    - Podstawowe zasady komunikacyjne
    - Komunikacja werbalna i niewerbalna sposobem na zbudowanie relacji z klientem
    - Warsztat – podstawowe błędy w komunikacji
  4. Konwersja, czyli w jak doprowadzić klienta do kasy
    - Współczynnik konwersji jako fundament świadomości każdego sprzedawcy
    - Zastosowanie zasady „C-Z-K” w praktyce
    - Ćwiczenie praktyczne – Brainstorming: dlaczego klienci nie kupują u nas?
    - Praktyczne działania prowadzące do konwersji
  5. „MY” – jak budować i rozwijać kompetencje personelu
    - KPI – kluczowe wskaźniki efektywności dotyczące profesjonalnej obsługi klienta
    - Wskaźniki efektywności punktu handlowego budujące świadomość obsługi
    - Wyznaczanie celów i monitorowanie działań
    - CASE STUDIES: ćwiczenia praktyczne – gra symulacyjna

Adresaci szkolenia

Szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta polecamy przede wszystkim osobom zaangażowanym bezpośrednio w proces sprzedaży oraz mającym kontakt z klientami w punktach handlowych. Napisz do nas, a dopasujemy szkolenie spełniające wymagania Twojej grupy docelowej.

Napisz do nas

Korzyści ze współpracy z Cleverpath

Jesteśmy firmą badawczo-doradczą wyspecjalizowaną w sektorze handlu detalicznego. Korzystając z naszej oferty szkoleniowej zapewnimy Tobie i Twoim pracownikom praktyczną wiedzę z obszaru, w którym zespół Cleverpath funkcjonuje na co dzień:

  • Dowiesz się, jak poprzez profesjonalną obsługę klienta wpłynąć na wzrost współczynnika konwersji i wygenerować dodatkową sprzedaż
  • Poznasz praktyczne zasady komunikacji z klientami w punkcie sprzedaży
  • Nauczysz się, czym w praktyce są nowoczesne standardy profesjonalnej obsługi klienta
  • Będziesz potrafił szybko i właściwie reagować na trudne sytuacje w miejscu sprzedaży.
Skontaktuj się z nami i zapisz się na szkolenie